تخم کتان

 

 تخم کتان 

 

کلیات گیاه شناسی



امروزه گیاه کتان در منطقه وسیعی از اروپا و آسیا می روید . ازاین گیاه استفاده های زیادی بعمل می آید . از الیاف آن برای یافتن پارچه استفاده می شود . پارچه کتان برای البسه مخصوصا در تابستان نوعی مناسب بشمار می رود . کتان گیاهی است که از قدی الایام شناخته شده و بکار میرفته است . حتی پرورش آن در مصر در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح معمول بوده است .

ادامه مطلب ...

آشنایی با شکل ظاهری بعضی از گیاهان دارویی

آشنایی با شکل ظاهری بعضی از گیاهان دارویی ادامه مطلب ...

گزنه

گزنه Nettle
نام علمی Urtica dioica   

               http://jardin-mundani.com/urticaceae/ortiga.jpg

کلیات گیاه شناسی
گزنه گیاهی است که 

ادامه مطلب ...

کلپوره

سرشاخه‌های گلدار گیاه کلپوره با نام علمی Teucrium polium از خانوادۀ Labiatae که حاوی عصاره و اسانس فرار که بیشترین مواد این اسانس ژرماکرن B، D، بتا کاریوفیلن، همولن و کاریوفیلن اکساید می‌باشد.


ادامه مطلب ...

کندر

گیاه کندر.کُندُر (Olibanum) گیاهی دارویی است از راسته ناترک‌سانان (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌شود. صمغ کندر را معمولاً با اسپنددانه می‌سوزانند.  

  

  پرونده:Koeh-022.jpg

نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra و همچنین B. carterii است. طعم این عصاره بسیار تلخ است . در استان فارس به درختی که کندر از آن به دست می‌آید بَنه می‌گویند. جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزدایدبرای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند بهترین راه مصرف کندر آنرا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید. همچنین میتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد فهرست مندرجات [نهفتن] ۱ کاربردهای پزشکی و دارویی ۲ خواص کندر ۳ نحوه استفاده ۴ منابع